środa, 19 czerwca 2024

Filmowe repetytorium Wikinga: rok 1990

 


Jak już dobrze (od wczoraj) wiemy, nie mam prawa oceniać filmów, bo ich nie reżyserowałem, nie pisałem do nich scenariuszy, nie montowałem ich, nie grałem w nich. Co więcej - nie wiadomo, co robiłem kiedyś na mieście. Na szczęście Czesław711 siedzi obrażony w hotelu, zatem póki nie widzi, zapraszam Was na nowe "repetytorium".



Od razu muszę się wyspowiadać. Nie widziałem filmu "Przebudzenia". Ups. Jakoś nigdy nie było okazji, a nie miałem czasu, by przed tą notatką nadrobić zaległości. Tak że notatka może niepełna, ale za to niepełna. Koniec spowiedzi.




NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH - ROK 1990




"Chłopcy z Ferajny" to jeden z najwybitniejszych filmów w dziejach kina i moim zdaniem najdoskonalszy z obrazów stworzonych przez Martina Scorsese (a umówmy się, trochę tych dzieł wyreżyserował). To produkcja, którą trzeba znać. Kino przez wielkie K!




"Tańczący z Wilkami" jest arcydziełem, koniec, kropka! Nie rozumiem i nawet nie staram się zrozumieć ostatniego hejtu na tę produkcję (w dzisiejszych absurdalnych czasach chyba każdy film jakieś pajace chciałyby scancelować). Costner stworzył monumentalne dzieło, które miażdży klimatem, aktorstwem, muzyką... To jeden z najlepszych filmów XX wieku - to obraz, który na zawsze zapadnie w Waszej pamięci!




"Szklana Pułapka 2" to kontynuacja idealna. Wybitny Bruce Willis, masa akcji, genialne teksty - kocham ten film! Tu nic więcej nie trzeba dodawać.



Czas na szokującą informację: na tym kończę TOPkę 1990 roku. Tu bowiem skończyły się filmy, którym wystawiłem 9 lub 10, a tylko takie do TOPki wrzucam. Nie zmienię tej zasady, zatem dziś podium zamyka się na podium (czy coś w tym stylu). To jednak oczywiście nie koniec, bo zapraszam na...



Pozostałe dzieła z 1990 roku, które należy znać:

- "Lwie Serce"

- "Ucieczka z Kina "Wolność""

- "Mroczny Anioł"

- "Uznany za Niewinnego"

- "Hamlet"

- "Uwierz w Ducha"

- "Dzikość Serca"

- "Polowanie na Czerwony Październik"

- "Edward Nożycoręki"

- "Król Kickboxerów"

- "Sprawy Wewnętrzne"

- "Ogniste Ptaki"

- "Nikita"

- "Ślicznotka z Memphis"

- "Żółtodziób"

- "Ptaszek na Uwięzi"

- "Gliniarz w Przedszkolu"

- "Teksańska Masakra Piłą Mechaniczną 3"

- "Beksa"

- "Odwet"

- "Komando FOKI"

- "Niewygodny Świadek"

- "Wykonać Wyrok"

- "RoboCop 2"

- "Śmierć Przychodzi po Świcie"

- "Pretty Woman"

- "Wstrząsy"

- "Air America"

- "Kevin Sam w Domu"

- "Misery"

- "Europa, Europa"

- "Predator 2"

- "Rocky 5"

- "Pamięć Absolutna"

- "Ojciec Chrzestny 3"

- "Arachnofobia"





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz